Brazil

AFESU

afesuAFESU es una Asociación de mujeres estudiantes universitarias cuya misión es ampliar los horizontes y abrir nuevos caminos a jóvenes estudiantes de escasos recursos, en los ámbitos de la investigación, educación y formación humana y profesional. Fundación del Valle colabora con AFESU desde el año 2000, momento en el que apoyamos un programa cuyo objetivo era mejorar la calidad y el acceso de la formación ocupacional de las jóvenes de la ciudad de Sao Paulo y sus alrededores mediante la creación de un aula para la formación en programas de hosteleria de modo que las mujeres asistentas estuvieran preparadas para generar ingresos para la familia. De este modo se facilitó a 40 chicas de escasos recursos acceder a los estudios de “Hosteleria y Turismo”

Sowing Health

We maintain our commitment to the ‘Sembrando Salud’ (Sowing Health) social work, training Community Health Agents for their work detecting, monitoring and evaluating tropical diseases. Over the years, we have contributed to the institutional consolidation of the organization, strengthening the management and strategy of our local partner, which enhances the impact of the initiatives which it developed.

The aim of the project carried out by ‘Sembrando Salud’ is to train Community Health Workers to become a local health benchmark and to be in charged with detecting, monitoring and evaluating the tropical diseases through a network organization. The project is looking for performing a search of the most affected areas and a better recognition of the target population, in order to analyze with them the existing needs. Also it is necesary to elaborate a map health and to facilitate an access to the most affected areas in order to promote the proper implementation of the project.

The implementation of the project is divided into three phases: identification, training and extension and monitoring.

For more information about the project, go to Sembrando Salud website.

13.481 € received in private donations in 2013.

formacion-de-agentes-de-sal